Hih, eilen oltiin baarissa espanjalaisten kanssa ja oli tosi kivaa! Nyt vähän väsyttää ja kurkku on kipeä, mutta nyt on ne vimoset hetket käsillä niin pitää vaan nauttia ja mennä virran mukana. Ja tosiaan, pienessä nousuhumalaisessa olotilassa puhun tosi sujuvaa ranskaa (pitäis ehkä koulussakin olla taskumatti mukana, niin opettajatkin tajuaisivat). Sitä en sitten yhtään tiedä, että mistä tuo reaktio johtuu, kai ne aivot sitten sulkee jonkun järkeilykanavan ja puhetta alkaa tulla ku itsestään hieman rentouteena :D Vitsi, tapasin eilen yhden tosi kivan espanjalaistytönkin, joka ei osaa ranskaa vaan se puhuu tosi hyvää enkkua, joten sen kanssa sain jutella sitäkin kieltä. Frenglishin käyttöäkin varmaan esiintyi, mutta loppupeleissä samoja sanojahan näillä osa on, lausunta on vaan vähän eri.

Täällä paistaa taas aurinkokin, ulkona on ihan tosi tosi kuuma ja taivas on pilvetön! Mutta loppuviikosta pitäis tulla taas vähän viileämpää ja vettäkin taivaalta, eli sillon  on hyvä pakkailla kamoja :) Ens viikkohan on sitten mun vika viikkoni täällä Saint Etiennessä, ja Pariisi kutsuu taas ennen kotiutumista.

Pakko kyllä todeta et aika meni ihan helkatin nopeaa, vaikka välillä tuntui että tästä ei todellakaan tule yhtään mitään! Mutta pakkohan sitä on tässä vaiheessa itseään kehaista, että selvisimpäs täällä pirun vekkulimaassa, ja jos joskus tulen takaisin, niin selviän silloinkin! Pienissä krapulahuuruissa kun tätä blogia kirjoittaa niin tulee vähän syvällisempiä ajatuksiakin ja mulla on nyt voittajafiilis, koska ihan tosi selvisin ihan yksin ihan vieraassa maassa ihan vieraiden ihmisten kanssa ihan eri kielellä, joka on mun mukavuusalueen ulkopuolella, ja silti oon saanut täällä aina kaiken mitä oon tarvinnu ja halunnu, ihan omatoimisesti. Huomioidaan myös, et oon ainut Pohjoismaalainen vaihtari täällä, eli kukaan ei oikeastaan tiedä Suomesta yhtään mitään.

Voivoi, tuntuu ihan siltä niinku tää olis nyt mun viimeinen blogini täältä, mutta ensi viikolla jatkuu vielä!